måndag 16 april 2012

Mera lakrits...

I egenskap av lakritsambassadör så kastar jag mig över Goodiebag nr två och hittar följande:

Natu-hit från Ekologisk, burken överst på bilden, innehåller pastiller som både ska vara starka och uppfriskande på en gång. Dessa är ganska snälla men fungerar säkert utmärkt som bilgodis.

Under ligger burken Pöyröö Puluveri från Namitupa med brunt salmiakpulver som jag doppar ett blött finger i och efter provsmak konstaterar att den ska nog inte ätas själv utan hellre stoppas in i någon annan maträtt eller bakrätt, frågan är vad? Eller kanske i drinken?

Underst ligger den största burken No 2 - Salty Liquorice från Danska Lakrids med lakritsbitar som det är lite gummivarning på när den kommer till munnen men själva smaken är lite salt och helt ok.

Danska Lakrids har också slängt med två st Lakrids A (till vänster på bilden) och dessa är små kakaopudrade sötlakritsbitar = läckerbitar som man kan äta upp i ett nafs! Extra plus för den tvådelade sötlakritsen inuti, perfekt att dela för två.

Till sist längst nere till höger ligger Gammelstad Knäck och Karamell's brända mandel med chili/lakrits. Jag förväntade mig först något sött och eventuellt sliskigt men blev positivt överraskad över den tuffa smaken, ungefär samma känsla som när man äter kvalitetschips. Väldigt goda och dagens vinnare!


3 kommentarer:

  1. Så häftigt! Hur blir man lakritsambassadör??? *ler* Och så blev jag nyfiken på den där finska burken... Finns det inga receptförslag?

    SvaraRadera
  2. Det var ett erbjudande från Spot and Tells facebook-sida... Receptförslag stod dock ej på burken men borde finnas på internet :-)

    SvaraRadera
  3. Mandlarna är grymt goda!!!

    SvaraRadera